Články

Controlling & Finančná analýza | Kalkulácie a cenotvorba

Promotion v FMCG: firmy posadnuté objemom, zabúdajú na zisk

Pri výbere SKU a výšky zľavy berie cenovú elasticitu do úvahy menej ako pätina firiem, polovica firiem vstupuje do promo akcií bez poriadne zadefinovaného cieľa


Controlling & Finančná analýza | Kalkulácie a cenotvorba

Cenové vojny (2)

Tri otázky, ktoré treba zvážiť predtým, ako sa rozhodnete dorovnať cenu


Controlling & Finančná analýza | Kalkulácie a cenotvorba

Ako nepodľahnúť v cenovej vojne s konkurenciou (1)

Stratégie, ako sa nenechať vtiahnuť do znižovania cien a čo robiť, ak sa cenovému stretu s konkurenciou nedá vyhnúť


Controlling & Finančná analýza | Kalkulácie a cenotvorba

Máte problém zvýšiť ceny? Vitajte v klube.

Cenová konkurencia je všade, najrýchlejšia cesta z pekla vedie cez inovácie


Controlling & Finančná analýza | Kalkulácie a cenotvorba

72% inovácií nikdy nedosiahne plánovaný zisk

Najúspešnejšou zbraňou proti poklesu predajnej ceny sú inovácie, firmy však musia nastavenie vhodnej predajnej ceny riešiť od samotného začiatku inovačného procesu


Controlling & Finančná analýza | Kalkulácie a cenotvorba

Zľavy mimo faktúr zabíjajú ziskovosť

Výrobca osvetlenia zvýšil svoj prevádzkový zisk o 51% tým, že začal riadiť tvorbu predajných cien na detailnej transakčnej úrovni, zaviedol poriadok do poskytovania zliav na faktúrach a mimo faktúr, a zlepšil kontrolu konečných netto predajných cenách úpravou informačného systému


Controlling & Finančná analýza | Kalkulácie a cenotvorba

Zohľadnenie pracovného kapitálu v kalkulácii ziskovosti produktov a zákazníkov

Rozdielne prevádzkové a obchodné podmienky môžu ovplyvniť pohľad na ziskovosť jednotlivých zákazníkov


Controlling & Finančná analýza | Kalkulácie a cenotvorba

Cenotvorba v B2B

Zvýšenie predajných cien je najrýchlejší spôsob, ako zvýšiť ziskovosť, problémom je však zistiť, za čo sú zákazníci ochotní platiť a ako sa zvýšenie ceny odrazí na objemoch predaja


Controlling & Finančná analýza | Kalkulácie a cenotvorba

Vaši skutočne najziskovejší zákazníci

Sú najziskovejší zákazníci skutočne tí, ktorí prinášajú najvyšší krycí príspevok a nakupujú najziskovejšie produkty?


Controlling & Finančná analýza | Kalkulácie a cenotvorba

Bojíte sa zvyšovania cien? Komunikujte.

Spotrebitelia majú silnú tendenciu vnímať zvýšenie ceny ako neférový krok na ich účet. Správna komunikácia môže ich negatívnu reakciu obmedziť.


Controlling & Finančná analýza | Kalkulácie a cenotvorba

Zmeny v cenovej politike: nerobte tieto chyby

Presadenie nových cien je náročné nielen kvôli tlaku konkurencie - firmy úspešnosť týchto iniciatív podkopávajú chybami na vlastnej strane


Controlling & Finančná analýza | Kalkulácie a cenotvorba

Alokácia distribučných nákladov na zákazníkov

Nenáročný spôsob alokácie distribučných nákladov, ktorý odstraňuje nedokonalosti zjednodušených alokačných modelov


Controlling & Finančná analýza | Kalkulácie a cenotvorba

Ako neprerobiť na zľavách za predčasnú úhradu faktúr

Dodávatelia vo svojej cenovej politike často používajú zľavy za predčasnú úhradu faktúr. Zdanlivo nízke percentuálne zľavy môžu v dlhodobom horizonte výjsť veľmi draho.


Controlling & Finančná analýza | Kalkulácie a cenotvorba

Ako znížiť neistotu pri prekladaní cenových ponúk pre B2B odberateľov

Predkladanie cenových ponúk niekedy predstavuje kráčanie po tenkom ľade – nikdy nie ste si istí, či sa trafíte do očakávaní zákazníka. Niekedy prídete o zisk, inokedy cenu prestrelíte a zákazku stratíte.


Controlling & Finančná analýza | Kalkulácie a cenotvorba

Nepodceňujte emócie zákazníkov

Pri zmene cien alebo produktovej ponuky je dôležité pamätať na to, že zákazníci sú citliví na neférové jednanie. Ich vnímanie férového prístupu je značne skreslené


Hľadať v článkoch