Články

Controlling & Finančná analýza | Kalkulácie a cenotvorba

Promotion v FMCG: firmy posadnuté objemom, zabúdajú na zisk

Pri výbere SKU a výšky zľavy berie cenovú elasticitu do úvahy menej ako pätina firiem, polovica firiem vstupuje do promo akcií bez poriadne zadefinovaného cieľa


Controlling & Finančná analýza | Kalkulácie a cenotvorba

Cenové vojny (2)

Tri otázky, ktoré treba zvážiť predtým, ako sa rozhodnete dorovnať cenu


Controlling & Finančná analýza | Kalkulácie a cenotvorba

Ako nepodľahnúť v cenovej vojne s konkurenciou (1)

Stratégie, ako sa nenechať vtiahnuť do znižovania cien a čo robiť, ak sa cenovému stretu s konkurenciou nedá vyhnúť


Controlling & Finančná analýza | Kontrola nákladov

Mondelēz ušetrí na režijných nákladoch 2 % tržieb

Potravinársky koncern ušetrí 700 mil. USD tým, že resetuje nákladové rozpočty podporných aktivít


Controlling & Finančná analýza | Plánovanie

Maersk Group: 48 miliardová firma funguje bez rozpočtu

Dánsky konglomerát založený pred 110 rokmi uprednostnil flexibilitu pred rigídnosťou a politikárčením


Controlling & Finančná analýza | Kalkulácie a cenotvorba

Máte problém zvýšiť ceny? Vitajte v klube.

Cenová konkurencia je všade, najrýchlejšia cesta z pekla vedie cez inovácie


Controlling & Finančná analýza | Plánovanie

Nemeňte to číslo v pláne

Manažment robí manuálne úpravy do 75 % plánov, ktoré dostane na stôl, výsledná oficiálna verzia je často horšia, ako jednoduchý výhľad pripravený absolventom


Controlling & Finančná analýza | Kontrola nákladov

CEB: režijné náklady sa správajú inak, ako v minulosti

Podporné oddelenia dnes trávia oveľa viac času špecifickými aktivitami s vyššou pridanou hodnotou a nákladnou podporou zvyšku organizácie, čo má významný vplyv na ich náklady


Controlling & Finančná analýza | Reporting

Zmeny pri podávaní Všeobecného podania pre Finančnú správu od 1. 1. 2015

Informácia o podávaní tlačív cez všeobecné podania pre Finančnú správu


Controlling & Finančná analýza | Finančná analýza

Customer Lifetime Value (2): zvýšenie ROI z marketingových investícií (príklad z praxe)

Máte nadpriemerný príjem, finančné vzdelanie, a vaša banka vám napriek tomu každý mesiac ponúka výhodný spotrebiteľský úver za 9 % p.a.? Vitajte v klube nepochopených zákazníkov.


Controlling & Finančná analýza | Finančná analýza

Customer Lifetime Value: ziskovosť zákazníkov inak

Koncept CLV – celoživotnej hodnoty zákazníka – umožňuje lepšiu alokáciu podnikových zdrojov na tých zákazníkov, ktorí majú najväčší ziskový potenciál


Controlling & Finančná analýza | Pracovný kapitál

Kontroling pohľadávok – excelový nástroj na stiahnutie

Excelový súbor na sledovanie pohľadávok a platobnej disciplíny zákazníkov na agregovanej a individuálnej úrovni


Controlling & Finančná analýza | Finančná analýza

Využitie analýzy dát na zvýšenie pridanej hodnoty finančného kontrolingu

Finančné oddelenie môže posunúť svoje služby a reporty z úrovne „konštatovania“ na úroveň „prečo a čo s tým ďalej“


Controlling & Finančná analýza | Kontrola nákladov

Koľko nás v skutočnosti stoja reklamácie a vrátený tovar

Skutočné náklady sú podstatne vyššie, ako to, čo vidíme vo výkazoch


Controlling & Finančná analýza | MS Excel

Zobrazovanie KPI pomocou dashboardového grafu

Vizuálne prehľadné porovnanie dosiahnutých a plánovaných hodnôt KPI plus šablóna v MS Excel


Hľadať v článkoch