IT & systémy | Software & systémy

Firmy šetria desiatky percent nákladov na technickú podporu ERP systémov

Ponuky od nezávislých poskytovateľov podporných služieb môžu pomôcť vyjednať nižšiu cenu od pôvodného dodávateľa ERP systému

Spoločnosti, ktoré používajú ERP systémy od Oraclu alebo SAPu, môžu ušetriť až niekoľko desiatok percent z nákladov na technickú podporu a údržbu tým, že sa obrátia na nezávislých poskytovateľov podporných služieb.

Náklady môžu znížiť tak, že získajú podstatne lacnejšiu ponuku od nezávislého poskytovateľa a tú použijú pri cenových jednaniach s dodávateľom ERP systému, alebo technickú podporu outsourcujú priamo na nezávislého dodávateľa.

Portál CIO.co.uk informoval, že podľa organizácie pre prieskum trhu Constellation Research až 52% zo 184 organizácií oslovených v prieskume, ktoré majú podnikový informačný systém Oracle alebo SAP a ktoré im platia za technickú podporu, využili konkurenčné ponuky od nezávislých poskytovateľov na to, aby s Oraclom alebo SAPom vyjednali lepšiu cenu. Zníženie nákladov na technickú podporu a údržbu sa vo väčšine prípadov pohybovalo od 5% do 25%, priemerná výška zľavy, ktorú sa organizáciám podarilo od Oraclu alebo SAPu získať, predstavovala 13,7%.

Podľa Constellation Research dodávatelia ERP systémov v priebehu niekoľkých rokov odstránia drvivú väčšinu problémov a ich skutočné náklady na poskytovanie technickej podpory výrazne klesnú. Po piatich rokoch dosahujú dodávatelia ERP systémov z týchto služieb ziskovú maržu 67% - 81%.

Napriek lacnejším ponukám od nezávislých dodávateľov však 70% organizácií ponecháva technickú podporu pôvodnému dodávateľovi podnikového systému, jednak z pohodlnosti a jednak z obáv pred možnými problémami súvisiacimi so zmenou dodávateľa alebo kvôli tomu, že nezávislý dodávateľ nedokáže zabezpečiť aktualizácie a upgrady systému.

United Biscuits ušetril 50%

Dodávateľa technickej podpory pre svoj podnikový informačný systém SAP zmenil v roku 2011 britský výrobca cukroviniek United Biscuits, firma s tržbami takmer 1,1 mld. GBP. Technickú podporu outsourcovala na spoločnosť Rimini Street, nezávislého poskytovateľa podporných služieb pre systémy Oracle, SAP, JD Edwards, Siebel či PeopleSoft.

United Biscuits zmenou dodávateľa ušetril  50% nákladov, čo predstavovalo stovky tisíc libier ročne.

Clifford Burroughs, riaditeľ IT v United Biscuits usúdil, že podnikový informačný systém je dobre zabehaný a počet nových upgradov a inovácií od SAPu je limitovaný. Rastúce náklady na technickú podporu, ktoré firma platila SAPu, jednoducho neprinášali dostatočnú pridanú hodnotu. Dohodu s Rimini Street uzatvoril 3 mesiace pred vypršaním platnosti kontraktu so SAPom. Rimini neskôr poskytoval United Biscuits podporu aj pre aplikácie od SAPu, ktoré si firma prispôsobila vlastným požiadavkám.

Burroughs uviedol, že bol so službami technickej podpory Rimini Street veľmi spokojný. 

Zdroje: www.CIO.co.uk, www.techworld.com

Tento článok sa páči

0

 luďom, hlasujte:


Počet komentárov: