Makro & Odvetvia | Slovensko
Ak nakupovať online, tak cez PC, k mobilu sme zdržanliví
Slováci, ktorí nakupujú cez smartfón alebo tablet, míňajú v internetových obchodoch výrazne menej ako ľudia, ktorí nakupujú cez stolový počítač alebo laptop, tovar si však radi vyberú aj cez mobil
09.05.2014 | Zdroj: TASR
TASR
Viac ako 800 eur minulo vlani v internetových obchodoch len 7 % ľudí pripájajúcich sa na internet zo smartfónu alebo tabletu, ale až 25 % Slovákov používajúcich na nákup počítač či laptop.
Vyplýva to z výsledkov prieskumu, ktorý na vzorke približne 2000 respondentov nakupujúcich na internete uskutočnili výskumná agentúra NMS Market Research a nezávislý nákupný radca Heureka.sk, ktorý porovnáva slovenské e-shopy, ich tovary a ceny.
„Nie viac ako 40 eur minulo vlani cez internet až 37 % opýtaných, ktorí používajú na nákup mobil či tablet, ale len 5 % ľudí nakupujúcich z klasických stolových zariadení,“ uviedol riaditeľ NMS Market Research Michal Osuský.
Podľa riaditeľa Heureka.sk Tomáša Bravermana hoci si zákazníci zvykli štandardne nakupovať cez počítače, k nákupom cez mobily ešte takú dôveru nemajú, a preto ich prostredníctvom míňajú menej peňazí, napriek tomu celkový počet Slovákov nakupujúcich cez mobil rastie.
Skúsenosti s výberom tovaru cez telefón má zhruba 41 % a s nákupom cez mobil už takmer 16 % vlastníkov chytrých telefónov nakupujúcich online.
Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo
ďalšie šírenie správ zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho písomného súhlasu
TASR porušením autorského zákona.
Zvoľte si bezplatné zasielanie newslettera e-mailom alebo RSS správ a zostaňte informovaní o novom obsahu na CFO.sk.
Dajte nám vedieť Vaše pripomienky a podnety k portálu - napíšte nám na cfo@cfo.sk.