HR & Finančné oddelenie | Moderný CFO

Ako zvládnuť neočakávanú prezentáciu

Ak ste nečakane vyzvaný bez prípravy obhájiť svoje stanovisko pred vedením alebo stretnete vo výťahu dôležitého klienta, hodí sa schopnosť rýchlo sformulovať a podať kľúčové argumenty

Niekoľko užitočných tipov pre tieto prípady od Harvard Business Review:

  • V hlave, na papier alebo na servítku si do dvoch troch bodov sformulujte vašu argumentáciu.
  • Povedzte úvod, vysvetlite pripravené argumenty a dodajte záverečné zhrnutie. Ak vám zostane čas, využite ho na doplnenie príkladov alebo podporných čísel.
  • Vždy začnite stručným zhrnutím vášho argumentu, aby mohla druhá strana sledovať a ľahšie si zatriediť vaše následné vysvetľovanie. Nenechávajte si hlavnú myšlienku na záver.
  • Sústreďte sa viac na zapamätanie a vysvetlenie kľúčového argumentu alebo čísla, ako na kvalitu prezentácie. Ak máte v hlave čo chcete povedať, slová prídu sami od seba.
  • Snažte sa byť stručný, a ak si nie ste istý, radšej povedzte menej. V strese majú ľudia tendenciu strácať niť a vymýšľať slová, ktoré nie sú relevantné. Dodatočné informácie môžete v kľude poslať e-mailom.

Odporúčania pre Harvard Business Review spracoval John Coleman v článku 5 Tips for Off-the-Cuff Speaking

Tento článok sa páči

0

 luďom, hlasujte:


Počet komentárov: