HR & Finančné oddelenie | Moderný CFO
Ako zvládnuť neočakávanú prezentáciu
Ak ste nečakane vyzvaný bez prípravy obhájiť svoje stanovisko pred vedením alebo stretnete vo výťahu dôležitého klienta, hodí sa schopnosť rýchlo sformulovať a podať kľúčové argumenty
14.11.2014 | Zdroj: Harvard Business Review
CFO.sk
Niekoľko užitočných tipov pre tieto prípady od Harvard Business Review:
- V hlave, na papier alebo na servítku si do dvoch troch
bodov sformulujte vašu argumentáciu.
- Povedzte úvod, vysvetlite pripravené argumenty a dodajte
záverečné zhrnutie. Ak vám zostane čas, využite ho na doplnenie príkladov alebo
podporných čísel.
- Vždy začnite stručným zhrnutím vášho argumentu, aby mohla druhá
strana sledovať a ľahšie si zatriediť vaše následné vysvetľovanie. Nenechávajte
si hlavnú myšlienku na záver.
- Sústreďte sa viac na zapamätanie a vysvetlenie kľúčového
argumentu alebo čísla, ako na kvalitu prezentácie. Ak máte v hlave čo
chcete povedať, slová prídu sami od seba.
- Snažte sa byť stručný, a ak si nie ste istý, radšej
povedzte menej. V strese majú ľudia tendenciu strácať niť a vymýšľať
slová, ktoré nie sú relevantné. Dodatočné informácie môžete v kľude poslať
e-mailom.
Odporúčania pre Harvard Business Review spracoval John Coleman v článku 5 Tips for Off-the-Cuff Speaking.
Zvoľte si bezplatné zasielanie newslettera e-mailom alebo RSS správ a zostaňte informovaní o novom obsahu na CFO.sk.
Dajte nám vedieť Vaše pripomienky a podnety k portálu - napíšte nám na cfo@cfo.sk.