IT & systémy | IT stratégia

Prienik medzi digitálnym a reálnym svetom poháňa inovácie

Viac ako polovici stredne veľkých firiem chýba integrovaná digitálna stratégia

Podľa výsledkov najnovšej C-suite štúdie spoločnosti IBM vrcholoví manažéri odhalili prekvapujúce zistenie o malých a stredných firmách, a síce, že v oblasti digitálnej stratégie zaostávajú ešte výraznejšie, ako by chceli.

Viac ako polovica malých a stredných firiem nemá integrovanú digitálnu stratégiu. 65 percent top manažérov stredne veľkých podnikov si uvedomuje, že chýbajúca stratégia v oblasti sociálnych médií je prekážkou, ktorá im bráni v rozvíjaní digitálnej stratégie. Viac ako polovica respondentov prieskumu tiež prezradila, že potrebujú lepšie pochopiť, ako sociálne médiá zapadajú medzi ich priority, a ako pri nich merať návratnosť investícií. 

Marketéri stredne veľkých firiem sa chcú prostredníctvom digitálnej stratégie sústrediť najmä na marketingové kampane realizované naprieč všetkými predajnými kanálmi. Analýzy, ktoré im umožnia zachytiť užitočné informácie z postrehov zákazníkov, sociálne siete na podporu spolupráce, ako aj mobilné nástroje a cloud na dosiahnutie zvyšovanie prevádzkovej efektivity a prilákanie nových zákazníkov. 

Väčšina riaditeľov marketingu v stredne veľkých firmách sa podľa výsledkov prieskumu chce preto v nasledujúcich rokoch sústrediť na vybudovanie digitálnej stratégie. Ich cieľom je dozvedieť sa, akú majú zákazníci skúsenosť so službami a produktmi ich spoločnosti, a rovnako sa chystajú analyzovať dáta zo sociálnych sietí a mobilných zariadení, vďaka ktorým dokážu vygenerovať nové informácie o tom, aké sú aktuálne potreby zákazníkov a trendy na trhu. 

Najnovšieho prieskumu IBM C-Suite study sa zúčastnilo vyše 300 výkonných riaditeľov stredne veľkých firiem po celom svete. Podľa IBM C-Suite study sa technológie stali hlavnou hnacou silou zmien vo firmách a podnikaní. Analytické nástroje, mobilné prístroje a cloudové technológie zároveň dnes dovoľujú malým a stredne veľkým firmám osloviť prostredníctvom sociálnych médií vplyvných zákazníkov. 

A práve od nich môžu firmy čerpať dôležité informácie, ktoré im pomôžu pri budovaní stratégie. Prieskum tiež ukázal, že firmy, ktoré prešli touto transformáciou, a sú dostatočne otvorené voči svojim zákazníkom na sociálnych sieťach, dosahujú o 26 percent vyššiu úspešnosť oproti konkurencii. 

Viac informácií nájdete: 
http://www-03.ibm.com/press/us/en/pressrelease/42559.wss 

Viac informácií o IBM C-Suite study nájdete: 
http://www.ibm.com/midmarket/us/en/csuite2013.html 

Štúdiu v českom jazyku si môžete stiahnuť po registrácii na stránke IBM tu.

Tento článok sa páči

0

 luďom, hlasujte:


Počet komentárov: