Stratégia & Financovanie | Inovácie

L’oreal, Nike ťažia z digitalizácie spotrebného odvetvia

Používanie aplikácií a sociálnych sietí umožňuje výrobcom spotrebného tovaru získavať bezprecedentným spôsobom informácie o spotrebiteľoch a pomáha budovať vzťah ku značke

Médiá a poradenské spoločnosti nás neustále bombardujú pojmom „digitalizácia“ a „sociálne siete“, ktoré „prevratným spôsobom menia spotrebiteľov, odvetvia, prinášajú nové príležitosti a konkurenčné výhody“.

Pre staršie generácie alebo ľudí, ktorí sa s technológiami príliš nezblížili, môže byť náročnejšie pochopiť, čo vlastne digitalizácia je a aký dopad má na podnikateľské prostredie. Nová aplikácia spoločnosti L’oreal MakeupGenius je výborným príkladom, ktorý vplyv a využitie digitalizácie v biznise vysvetľuje.

Makeup Genius je aplikácia, ktorú si užívateľ bezplatne nainštaluje na svoj iPhone alebo iPad a umožní mu vyskúšať kozmetické produkty L’oreal bez toho, aby musel navštíviť obchod. Keď si so zariadením odfotí svoju tvár, aplikácia mu ponúkne množstvo rúžov, masiek a make-upov najrôznejších farieb, ktoré pomocou technológie na mapovanie ľudskej tváre nanesie na získaný digitálny obraz. Užívateľ potom vidí živý obraz, ako by s make-upom vyzeral z rôznych uhlov, keď sa smeje alebo uškŕňa. Svoju podobizeň môže poslať známym a požiadať ich o názor, a vybraný produkt potom kúpiť online. 

Makeup Genius umožňuje spoločnosti L’oreal budovať priamy vzťah so spotrebiteľmi a získavať informácie o ich správaní a preferenciách k jednotlivým produktom. Podľa denníka Financial Times, ktorý sa aplikácii venuje vo svojom článku, bolo takýto priamy vzťah pre výrobcov v minulosti problematické vytvoriť, pretože medzi nimi a spotrebiteľmi stáli maloobchodné spoločnosti, ktoré ich produkty predávali. Makeup Genius tak L’orealu v podstate umožňuje predajcov obchádzať a navyše predávať produkty priamo online, hoci CEO spoločnosti Jean-Paul Agon hovorí, že obchádzanie predajcov nie je primárny zámer aplikácie.

Napriek tomu, že podľa globálneho prieskumuKPMG využívanie digitálnych trendov a technológií patrí pre spoločnosti pôsobiace v spotrebiteľských odvetviach medzi top priority, odvetvie v ich využívaní stále zaostáva, napr. za  telekomunikačným sektorom či odvetvím cestovného ruchu.

Výrobcovia spotrebného tovaru môžu pomocou vlastných aplikácií komunikovať so spotrebiteľmi, sledovať ich správanie pri používaní produktov, budovať vlastné "funcluby" a komunity, a na sociálnych sieťach ako Facebook doslova čítať, čo o ich produktoch a značke píšu. Tieto informácie môžu použiť na cielené marketingové kampane, úpravy existujúcich alebo vývoj nových produktov.

Napríklad spoločnosť Nike vytvorila aplikáciu NikeTraining Club, ktorá užívateľom ponúka vyše 100 tréningových zostáv, možnosť sledovať a merať svoju výkonnosť, porovnávať sa s inými športovcami a zdielať svoje skúsenosti a výsledky v komunite používateľov aplikácie.

Použité zdroje: Financial Times, KPMG.

Tento článok sa páči

0

 luďom, hlasujte:


Počet komentárov: